SYNCHRONIZACJA 2016: UNWELL-TUNED ARCHITECTURE OF DYSTOPIA

 Marta Kowalczyk, kolaż An industrial city na podstawie Ernesta Jonesa
 
 Marta Kowalczyk: kolaż An industrial city na podstawie Ernesta Jonesa 
 
Miejsce: Warszawa, Teatr Studio
Czas: 3.12 (sobota), godz. 15:00-19.30 | 4.12 (niedziela), godz. 20.30-22.00
 
Unwell-Tuned Architecture of Dystopia – praca prezentowana w ramach tegorocznej edycji cyklu Synchronizacja pod hasłem "Architektura niezrównoważona" – to wizualno-dźwiękowy esej, dla którego punktem wyjścia są cztery propozycje i idee architektoniczne – Athanasiusa Kirchera, Ernesta Jonesa, Kinga Gillette'a oraz Oscara Newmana. 

Instalacja składa się z czterech „stanowisk”: kolaży architektonicznych autorstwa Marty Kowalczyk oraz stworzonych specjalnie do tego projektu kompozycji dźwiękowych Roberta Curgenvena nawiązujących do nieistniejących, choć zwizualizowanych, przestrzeni, obiektów, miast. 

Na projekt składa się również ścieżka dźwiękowa emitowana przez subwoofery, które z jednej strony interferują z kompozycjami Curgenvenaodtwarzanymi w słuchawkach, jak i akustyką miejsca ekspozycji – Malarni Teatru Studio, przekształconego na tę okazję w rodzaj instrumentu muzycznego.

Muzyka: Robert Curgenven
Kolaże architektoniczne: Marta Kowalczyk
Kurator: Paweł Krzaczkowski

Robert Curgenven – kompozytor i artysta dźwiękowy zajmujący się materialnością dźwięku, jego oddziaływaniem na organizm ludzki i sposobami w jaki doświadczenie słuchowe kształtuje nasze postrzeganie przestrzeni i czasu, w szczególności w odniesieniu do przestrzeni architektonicznych. www.recordedfields.net/robert-curgenven/

Marta Kowalczyk – absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, studiowała architekturę na Politechnice Śląskiej i TU Delft, obecnie pracuje nad projektem magisterskim na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej. Współpracowała z grupą PARERGA przy opracowywaniu wystawy Proste Historie, wyróżnionej w konkursie na projekt wystawy w Pawilonie Polskim na 15 Międzynarodowej Wystawie Architektury w Wenecji w 2016 roku, pokazywanej podczas Biennale Urbana w Wenecji 2016 roku. Współpracuje z Kolektyf.com

– librecista, kurator, poeta, eseista, redaktor szeregu publikacji dotyczących teorii architektury, m.in. Przewodnika dla dryfujących (Bęc Zmiana, 2015). Publikuje teksty poświęcone współczesnej audiokulturze, architekturze i literaturze. Jako kurator organizuje m.in. koncerty z muzyką współczesną - ostatnio cykl koncertów 4 for Beckett (TR Warszawa 2014-15). Jako librecista współpracował z takimi kompozytorami jak Sławomir Kupczak (Raport), Dominik Karski (Osoby te od wieczności dzieli tylko półtorej minuty), Sławomir Wojciechowski (Aaron S oraz Pokój 404), czy Kacper Ziemianin (Alphaville). Autor książki poetyckiej Wstęgi Möbiusa, która ukaże się wkrótce w wydawnictwie Rita Baum. Współzałożyciel duetu muzycznego Klangwerk 936. 

Organizator: Fundacja Bęc Zmiana / www.beczmiana.pl
Partner: Teatr Studio / www.teatrstudio.pl

Projekt realizowany jest dzięki dotacji uzyskanej od Miasta Stołecznego Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
 

Czytaj więcej o projekcie "SYNCHRONIZACJA"

Korzystając z serwisu internetowego Fundacji Bęc Zmiana wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.