NN6T#89

ZAWÓD KRYTYK Zapytaliśmy krytyków zajmujących się różnymi dziedzinami o obecną sytuację ich zawodu.PRACUJĄC, DZIĘKUJESZ Wolność to siła, która się przejawia w ekspresji pracy. Jeżeli pracujesz z miłością, to przecierasz ścieżki wolności — rozmowa z Pawłem Althamerem  ✖ INTYMNOŚĆ KOLEKTYWNA Interesuje mnie myślenie o historii nie jako o prostej osi czasu, lecz jako elipsie czy okręgu, który generuje nowe początki i powroty do przeszłości — wywiad z Nuno Faria i dyrektorem artystycznym Jose de Guimaraes International Arts Centre ✖ ARCHITEKTURA PUBLICZNEJ PRAWDOMÓWNOŚCI Zmieniając sposób myślenia o materiałach, powinniśmy dążyć do tego, żeby zafunkcjonowały jako normatywny koncept na własnych prawach: materiału jako świadka. O nowej estetyce forensycznej oraz o tym, że dochodzenie prawdy niekoniecznie generuje jakiekolwiek działanie polityczne mówi Susan Schuppli, współtworczyni projektu Forensic ArchitectureGEJZEREK CZEGOŚ CIEKAWEGO Naprawdę możesz patrzeć tylko na jeden detal na obrazie i olać całą resztę. Jeżeli to on cię zainteresuje i z czymś ci się kojarzy, to rób to! Bo to jest właśnie sztuka, na tym to polega. Dopisz swoją historię — twierdzi Magdalena Nowak, współkuratorka wystawy Mikrohistorie PRZECHWYTYWANIE MIASTA Dzielę miasta nie na dzielnice, ale na momenty. A te momenty niekoniecznie są czymś stałym, uchwytnym i zatrzymanym w czasie jak pomnik. Chodzi raczej o pewien przepływ energii. Idziesz jakąś alejką, skręcasz i doświadczasz oczywistej zmiany atmosfery — rozmowa z Ranim al Rajjim, architektem, urbanistą i aktywistą z Bejrutu ✖ POLSKIE SPECYFIKI Ludzie na zachodzie Europy nie zdają sobie sprawy, jak wielką wagę przywiązujecie do zimy. Jest niczym główny aktor w sezonowym teatrze: mówicie o jej nadejściu, gdy jeszcze jej nie ma, a kiedy wreszcie sobie pójdzie, przez trzy miesiące świętujecie jej odejście, spędzając długie, radosne wieczory i noce na plaży nad Wisłą, delektujecie się smakiem wolności niczym jakimś nektarem o nadprzyrodzonych właściwościach — mówi Fanny Vaucher, autorka bloga Pilules Polonaises, którego wersję książkową wydała właśnie Bęc Zmiana ✖ TARCZA JEST WSPANIAŁA Rozmowa z Johanessem Osterhoffem, programistą, projektantem stron internetowych, artystą interfejsu, ironicznym technoentuzjastą, zafascynowanym ikonografią starych systemów operacyjnych i poezją współczesnej internetowej komunikacji, rozmawia Piotr Kowalczyk ✖ MALARSTWO NIE MÓWI KOMPLETNIE NIC Dobrzy artyści są albo bardzo młodzi, albo bardzo starzy. Kiedy są młodzi, są tak głupi, że niczego się nie boją, a kiedy są starzy, już niczego się nie boją. W międzyczasie zawsze się obawiają. Wywiad zartystką Małgorzatą SzymankiewiczCIEMNE GNIAZDO Wywiad z Bogną Burską, artystką, której dramat Gniazdo. Sztuka o tym, jak użyć rzeczy w sposób nieodpowiedni, a potem ich jeszcze nie zmarnować wydany został właśnie przez CSW Kronika w Bytomiu ✖ INTYMNOŚĆ KOLEKTYWNA O tym, w jaki sposób wspólnota oddziałuje na przestrzeń i odwrotnie, w jaki sposób przestrzeń wpływa na rozwój wspólnoty, mówią Yael Messer i Giladem Reichem, kuratorzy z Izraela ✖ SZTUKA EKONOMII SYMBIOTYCZNEJ Dagmara Wyskiel opowiada o tym, jak sztuka wbrew interesom wielkich korporacji pomaga przetrwać niewielkiej osadzie na chilijskiej pustyni ✖ DRUGIE ŻYCIE TERMENA Zadziwia mnie charakter wielu jego wynalazków. To, co go zajmowało, to kierowanie czymś na odległość. W grze na termenvoksie używasz rąk, ale niczego nie dotykasz — mówi Lidia Kavina, wirtuozka gry na termenvoksie ✖ ŁĄCZENIE TYTUŁÓW Z CZYTELNIKAMI Rozmowa z Krzysztofem Kowalskim, założycielem Super Salonu, miejsca, gdzie można kupić artbooki i dobrze złożone magazyny


CAŁY NOTES MOŻNA PRZECZYTAĆ ++TUTAJ

nn6t #89 zrealizowany został ze środków: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Stołecznego Warszawy 

 

 

Korzystając z serwisu internetowego Fundacji Bęc Zmiana wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.