NN6T#66


CZYTAJCIE PRZYPISY!:
 Beletrystyka o artystach i biografie artystów to albo bujdy, albo bełkotliwe gnioty. Tymczasem W połowie puste. Życie i twórczość Oskara Dawickiego, książka stworzona przez Łukasza Gorczycę i Łukasza Rondudę, nie jest ani jednym ani co cieszy, drugim. Czego o Oskarze Dawickim możemy się dowiedzieć z książki, której połowa stron pozostała pusta? Czy Oskar Dawicki może stać się bohaterem popularnym? Czy na podstawie książki powstanie film? Rozmowa z artystą który o tym właściwie niewiele mówi, ale za to sporo się śmieje. ✖ W POŁOWIE WYCIĘTE: Pokusa napisania tej książki wynikała ze zmęczenia środowiskowymi dyskusjami Na temat tego, co można a czego nie można. Dlatego też postanowiliśmy w ostentacyjny sposób wszystko to przekroczyć. Rozmowa Łukaszem Gorczycą, współautorem (wraz z Łukaszem Rondudą) powieści W połowie puste. Życie i twórczość Oskara Dawickiego. ✖ NIEKONSEKWENCJA I GWIAZDORSTWO: Polemicznie piszę o efekcie Wilhelma Sasnala, karierach Artura Żmijewskiego i Pawła Althamera czy innych gwiazd polskiej sztuki. Stawiam znak zapytania: co ich sztuka wnosi do dzisiejszej kultury światowej? Rozmowa z Markiem Bartelikiem, krytykiem sztuki o światowej renomie, autorem książki Łagodny deszcz. ✖ WIRTUOZ MODERNIZMU: Jest uważany za mistrza polskiego modernizmu. Można jednak powiedzieć, że po prostu chciał budować jak najlepiej. Bo architektura była dla niego najważniejsza. Projektował osiedla dla robotników, szkoły, luksusowe apartamentowce, gmachy bankowe. Jednak po wojnie, przez 20 lat nie udało mu się zbudować niczego. Dariusz Błaszczyk, autor wydanej niedawno książki o Juliuszu Żórawskim opowiada o tym, architekcie nazywanym polskim Le Corbusierem. ✖ W DOMU IDEALNYM, DOMU IDEALISTY: Moderniści okresu międzywojennego działali bardzo ideowo, próbowali zrealizować wizję nowego, lepszego świata, którego częścią była architektura. O praktycznych zaletach takiego projektowania opowiada Jarosław Trybuś, znawca i krytyk architektury ✖ KU TRZECIEJ KULTURZE: Dziś laboratorium i studio artysty wcale się od siebie tak bardzo nie różnią. Działalność wielu artystów potwierdza, że może niekoniecznie istnieje jakaś przepaść między sztuką i nauką O tym co może wynikać z połączenia nauk przyrodniczych i humanistyki i roli, jaką odgrywa w tym sztuka opowiada Dobrila Denegri dyrektorka programową Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu, gdzie można oglądać przygotowaną przez nią wystawę Statek kosmiczny Ziemia. ✖ ARCHISONIC: Choć jako twórca zajmuje się dźwiękiem, trudno nazwać go muzykiem w klasycznym rozumieniu tego słowa. Bliżej mu do sejsmologa, który wyposażony w czułe aparaty rejestruje przejawy aktywności skorupy ziemskiej. A tak naprawdę do szalonego badacza, którego pasja popchnęła do odtworzenia ziemskich wstrząsów domowymi metodami. Rozmowa z Markiem Bainem, który przekształca architekturę w gigantyczny instrument dźwiękowy. ✖ ŚLADAMI PRZEMYSŁU: Chcemy zbadać, co przemysł wnosi do miejsc takich jak Chiny czy Indie, i zdiagnozować, co pozostawia za sobą w miejscach, z których odchodzi. Przemysłowe dziedzictwo jest niezwykle interesujące. Rozmowa z Inke Arns, kuratorką i dyrektorką artystyczną Hartware MedienKunstVerein w Dortmundzie, w przeddzień rozpoczęcia przez nią badań kultury industrialnej w Polsce w ramach projektu Industrial on Tour. ✖ a do tego orientuj się! oraz notesik.na.6.tygodni

Cały Notes zobaczysz ++TUTAJ

nn6t #66 zrealizowany został ze środków: 
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Stołecznego Warszawy

zobacz ten notes! >>>

 

Korzystając z serwisu internetowego Fundacji Bęc Zmiana wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.